Výukový systém

Stav
Uzavreté pre ďalšie odpovede.

DeletedUser

Hosť
Ahojte,

domnievam sa že úlohou "Výukového systému" je predovšetkým pomôcť začínajúcim hráčom pri ich uvedení do hry.
Myslím si však, že by mohol byť väčším prínosom keby majstri boli aj inak motivovaní. Napríklad by boli určité tituly (hodnosti) pre majstrov v závislosti od toho koľko učňov daný majster vyučil. Keby mohli učni hodnotiť prínos svojho majstra, bolo by mu pripočítavané určité skóre. Po jeho dosiahnutí by získal nejaký profit (pb, vlajky, ...?) alebo aspoň vyššiu hodnosť.

Napokon: Navrhoval by som aby sa v tomto systéme dalo vybrať či chcem byť majstrom alebo učňom.
Už hrám DK pomerne dlho ale stále sa mám čo učiť.

Čo myslíte?
 

DeletedUser9828

Hosť
On je hlavní problém těchto různých systémů, že je to obejitelné, zneužitelné a zobecněné. Co tím myslím... Jsou hráči, co si myslí, že jsou dobří, vědí, jak postupovat při náboru, jak dělat diplomacii, jak stavět jednotky, jak budovat kostely, a přitom nevědí skoro nic. Takový hráč pak přijde do výukového systému, zadá tam, že je mistr, a naučí ostatní ty nesmysly. Dobrý hráč, co tam prostě přijde jen pro ještě lepšího mistra, bude s tímto nespokojen, ale to nezabrání dalším hráčům, aby se od něj nechali "učit" a pochytili špatné věci.
Navíc je jasné, že nikdo není expert na všechno. Každý rozumný člověk uzná, že jsou ve hře věci, které zná víc, a ty, které zná méně nebo mu jen tolik nejdou, navíc pak jsou lidi jako já, co jsou dobří teoretici s pokulhávající praxí atd. No a vyberte si :D
Já nepochybuji o tom, že některým hráčům už ten výukový systém prospěl, ale zcela jistě ne všude byl k užitku a není teď a ani do budoucna nebude férový a ideální - to si myslím já. Prostě lidi jsou lidi :)
 

DeletedUser

Hosť
... hráči, co si myslí, že jsou dobří, vědí, jak postupovat při náboru, jak dělat diplomacii, jak stavět jednotky, jak budovat kostely, a přitom nevědí skoro nic. Takový hráč pak přijde do výukového systému, zadá tam, že je mistr, a naučí ostatní ty nesmysly. Dobrý hráč, co tam prostě přijde jen pro ještě lepšího mistra, bude s tímto nespokojen, ale to nezabrání dalším hráčům, aby se od něj nechali "učit" a pochytili špatné věci.
Navíc je jasné, že nikdo není expert na všechno. Každý rozumný člověk uzná, že jsou ve hře věci, které zná víc, a ty, které zná méně nebo mu jen tolik nejdou, navíc pak jsou lidi jako já, co jsou dobří teoretici s pokulhávající praxí atd. No a vyberte si :D
Já nepochybuji o tom, že některým hráčům už ten výukový systém prospěl, ale zcela jistě ne všude byl k užitku a není teď a ani do budoucna nebude férový a ideální - to si myslím já. Prostě lidi jsou lidi :)

Presne to by výrazne pomohol vyriešiť spomínaný bodový systém. Myslím že veľmi nehrozí úplnych začiatočníkov naučiť "špatné věci". Už terajší systém trochu chráni učňov tým že majster ich vedie po určitý bodový stav (neviem po koľko bodov?). Možno by bolo dobre doplniť môj návrh o to, že by si podľa hodnosti mohli učni vyberať svojho majstra. Na tých najlepších majstrov by bol poradovník a postupne tí slabší majstri by boli voľní. A taktiež by tí, čo majú viac bodov ako majstri, mohli byť uprednostnení - keby si chceli oni vybrať svojho majstra.
Hráči, ktorí prídu na DK prvý krát, potrebujú napr. vedieť ako sa dostanú na fórum... a je myslím málo hráčov, ktorí sú ochotní a trpezliví im to všetko vysvetľovať... odsúdia ich ako "lamky" a mnohí tak skončia skôr ako by zistili o čom tá krása hry je. Výukovým systémom by boli k tomu motivovaní (vlajky, možno pb, ... atď.). Chcelo by to hlbšie rozpracovať. Ale momentálne o tom písať kým sa hrubý obrys vylepšenia Výukového systému nepredschváli nemá veľký význam.
 

DeletedUser9828

Hosť
Ono je u těch vzájemných rad všechno postavené na hlavu. Protože nováčci považují za nejzkušenější a nejlepší lidi, co by mohli poradit, logicky ty nejlepší hráče. Jenže ten, kdo hraje na nějakém světě naplno, nemá a nebude mít čas vybavovat se s nimi o tom, kde je DK fórum, dávat jim rady do začátků apod.
No a - já si nemůžu pomoct - prostě si myslím, že ani lidé ve vedení kmenů, hlavně takových těch podřadnějších, nebývají zrovna vzory a často té hře moc nerozumí (proto taky ty kmeny nevedou žebříček a mají plno neaktivních lidí). Takový hráč se pro nováčka může stát snadno vzorem, ale je to samozřejmě špatně, protože takový ten typický člen rady slabého kmene sice výborně řekne, že existuje TW stats, jak se používají BB kódy a že se nemá útočit kopiníky a šermíři, ale praktické rady do hry asi moc nedá. A takových lidí je moře a sami si poradit nenechají. Já byl na českém S40 v asi prvním svém kmeni tam... Zakladatelé napsali takové rady do hry. Některé informace byly polopravdivé, některé špatné. Uvedl jsem to na pravou míru. SMAZÁNO. A jako co... Po světě pak chodí lamy, co mají v útočných vesnicích maximálně 200 beranidel a v některých útočných vesnicích žádná beranidla - tohoto omylu jsem si mimochodem všiml ještě při dalších příležitostech, neboť číslo 213 v lamštějších kruzích moc rozšířené není. Mimochodem - já prodával suroviny, nehrál na 100 %, přesto jsem měl 800 bodů ve chvíli, kdy měl diplomat 350. A takhle to chodí. Jak může člověk poradit lidem, co už všechno dobře znají nejlíp a mají letité zkušenosti s lamskou hrou, která jim vyhovuje? Obrovský počet hráčů hraje třeba 3-5 let s přestávkami a za tu dobu nikdy nebyli schopni dosáhnout žádné vysoké úrovně, logicky pak píší všude, že mají zkušenosti, ale vlastně nic nedokázali a podle toho to vypadá - akorát oni sami na svou kvalitu mají jiný názor.
Dejme tomu když budeš mít bodovací výukový systém, ten problém to nevyřeší. Nováček napíše o rady, ty dostane, dostane omáčku kolem toho a dá plný počet bodů, i kdyby ty informace správné nebyly - protože důvěra je důvěra a on nemá důvod mistrovi nedůvěřovat, když sám tu hru nezná a nemůže tedy posoudit, co je pravda a co ne.
 
Stav
Uzavreté pre ďalšie odpovede.
Hore