Návod Porazený protivník

Stav
Uzavreté pre ďalšie odpovede.

DeletedUser

Hosť
Porazený protivník.

Divoké Kmene ponúkajú hodnoty a rebríčky založené na tzv. "porazenom protivníkovy". Sú to nasčítané body ktoré sa berú z počtu a typu jednotiek oponentov, jednotiek ktoré padli behom priamych bojov s hráčom.Sú k dispozícii dve (resp. tri) varianty.

Z pohľadu hráča, u ktorého body počítame:

Off rank, offensive rank, ako útočník:
- znamená body padlých jednotiek na strane oponenta, o ktoré prišiel behom útoku hráča.

Def rank, defensive rank, ako obranca:
- znamená body padlých jednotiek na strane oponenta, o ktoré prišiel behom obrany hráča.

Celkom
- jednoduchý súčet off rank a def rank.

---

Kde body nájdeme.

V hre sa body zobrazujú v profile hráča (len body celkom, sčítané). Ďalej sú podľa nich vytvorené rebríčky (menu Rebríček - Porazený protivník).Presné hodnoty sú k dispozícii tiež pre externé spracovanie ako Verejne dostupné dáta - Informácie o bodoch porazený protivník
, takže ďalšie rebríčky a grafy sú vidieť na mnohých serveroch tretích strán (twstats, twplus, ...)

Absolútna hodnota pripočítavaných bodov je rôzna podľa nastavenia sveta. Sú známe dva typy počítania. Obyvkle, svety, ktoré začali cca v prvej tretine roku 2008, počítajú prvím spôsobom. Svety vzniknuté od tretiny roku 2008 počítajú body druhým spôsobom. Typ, ako sa body počítajú v danom svete je možné zistiť v konfiguračnom súbore sveta pod elementom config->misc->kill_ranking

---

1.typ (kill_ranking=1)

Za každú protivníkovu padlú jednotku sa pripočítava práve toľko bodov, koľko ľudí z sedliackeho dvora jednotka zaberala.

Hodnoty koľko ľudí aká jednotka v sedliackom dvore zaberá je možné získať z nápovedy daného sveta alebo z verejne dostupných dát - popis nastavenia jednotiek (element "pop"). Ale pokiaľ dobre porovnávam, tak sú už mnoho rokov nemenné:


Kopijník, šermiar, sekerník, lučištník ... 1
špeh ... 2
Ľahká jazda ... 4
Lučištník na koni ... 5
Ťažká jazda ... 6
Baranidlo ... 5
Katapult ... 8
Paladin ... 10
Šľachtic ... 100


---
2.typ (kill_ranking=2)

Za každú protivníkovu padlú jednotku sa pirpočítajú body podľa tabuľka viď. nižšie. Berie sa do úvahy /pričíta sa iná hodnota/ ak sa jednalo o útok či obranu:

Body započítané pre útok / obranu

Kopijník ... 4 / 1
Šermiar ... 5 / 2
Sekerník ... 1 / 4
Lučištník ... 5 / 2
Špeh ... 1 / 2
Ľahká jazda ... 5 / 13
Lučištník na koni ... 6 / 12
Ťažká jazda ... 23 / 15
Baranidlo ... 4 / 8
Katapult ... 12 / 10
Paladin ... 40 / 20
Šľachtic ... 200 / 200

---

Ako je vidieť, obidva systémy sú vzájomne nekompatibilné. Neni možné vykonať transformáciu z jedného do druhého. A niesú si ani natoľko blízke, aby bolo možné hodnoty spadajúce pod rôzne typy vzájomne porovnávať.

Špeciality.

Body sa pripočítavajú nepravidelne. Oneskorene. Úmyselne.

Oneskorenie môže byť aj niekoľko dní. Dôvod je celkom logický. Za určitých okolností by sa z rýchleho počtu prírastkov bodov (obzvlášť pri 1. type počítania dalo poznať, o koľko prišiel približne protivník jednotiek - a to aj v prípade, keď vzhľadom k vlastným kompletným stratám niesú v oznámení vidieť stráty protivníka.

Nemám overené a radím do kategórie špekulácii informácie, že sa oneskorujú len tie body, pri ktorých z oznámenia neni vidieť straty protivníka. A že ostatné sa pripočítajú hneď.Ale znie to logicky.

---

Komu sa pripočítavajú body v obrane, keď sú v dedine podpory aj od cudzích hráčov?
Keď je dedina napadnutá.

Neviem presne. V jednu dobu mi pripadalo, že došlo k zmene počítania /aj keď to považujem za nepravdepodobné/. Ale asi, asi sa body v obrane pripočítavajú hráčovi, ktorému dedina patrí. Teda nie napr. rozpočítané pomerom jednotiek na všetky "majiteľa" brániace jednotky. Ale nemám to overené. Ide o špekuláciu. Zatiaľ neviem.
 
Stav
Uzavreté pre ďalšie odpovede.
Hore