Funkcie budov a armády

Stav
Uzavreté pre ďalšie odpovede.

DeletedUser

Hosť
Budovy

* Hlavná budova - v hlavnej budove sa stavajú alebo vylepšujú iné budovy, čím je hlavná budova na vyššej úrovni, tým rýchlejšie prebieha výstavba iných budov.
* Panský dvor - na panskom dvore sa vychovávajú šľachtici, pomocou ktorých možno dobiť iné dediny.
* Kasárne - v kasárňach sa verbuje pechota.
* Stajňa - v stajni sa verbuje kavaléria.
* Dielňa - v dielni sa vyrábajú zbrane na obliehanie.
* Kováčska dielňa - u kováča sa skúmanú nové zbrane.
* Nádvorie - na nádvorí sa zhromažďujú bojovníci a zadávajú sa im rozkazy.
* Socha - ak má hráč postavenú sochu, môže menovať jedného bojovníka za paladína.
* Trh - na trhu sa obchoduje s inými hráčmi.
* Drevorubač - drevorubač rúbe drevo.
* Jama na ťažbu hliny - ťažba hliny.
* Železná baňa - ťažba železa.
* Sedliacky dvor - zabezpečuje obživu pre obyvateľov dediny. Čím je na vyššej úrovni, tým viac obyvateľov môže dedina mať.
* Skladisko - skladové priestory pre suroviny.
* Skrýša - do skrýše možno ukryť časť surovín, tieto suroviny nemôže nepriateľ ulúpiť.
* Opevnenie - zlepšuje obranu dediny každou úrovňou opevnenia sa zvyšuje o 3%.



Jednotky

* Kopijník - efektívny obranca
* Šermiar - univerzálna pešia jednotka
* Sekerník - efektívny útočník
* Lukostrelec (neprístupný v niektorých serveroch) - efektívny ostreľovač
* Špeh - prieskumnícka jednotka
* Ľahká jazda - efektívna útočná jednotka
* Lukostrelec na koni (neprístupný v niektorých serveroch) - efektívny a rýchly ostreľovač
* Ťažká jazda - silný lúpežník
* Baranidlo - likvidátor hradieb
* Katapult - ničiteľ budov
* Paladin (neprístupný v niektorých serveroch) - vodca armády, najlepší
* Šľachtic - jednotka, ktorá obsadzuje nové dediny
 

DeletedUser262

Hosť
trocha matematiky


PO: pěchotní obrana
JO: Jízdní obrana
LO: Lukostrelecká obrana

u jízdy je hodnota za lomítkem vydělená poctem obyvatel nezbytným k jejímu uživení (BV)


Takže:


Kopiník:

utok: 10
PO: 15
JO: 45 nejlepší protijízdní obrana
LO: 20

--------
šermíř:



utok: 25
PO: 50 nejlepší protipěchotní obrana
JO: 15
LO: 40 Nejlepší obrana proti LnK

--------
sekerník:



utok: 40 Nejlepší pěchotní útok
PO: 10
JO: 5
LO: 10

-------
Lucistník:



utok: 15
PO: 50
JO: 40
LO: 5
zařazení lučištníka do obrany je vždy sporné protože nikdy nevíte kolik LnK na vás půjde
--------
Lehká Kavalerie (LK)



utok: 130 /32,5
PO: 30
JO: 40
LO: 30

-------
Lukostrelci na koni (LnK)



utok: 120 /24 (jedná se o lukostrelecké poškození)
PO: 40
JO: 30
LO: 50

--------
Těžká Kavalerie (TK)



utok: 150 / 25 ( tedy jen 76,9% efektivity lehké jízdy)
PO: 200 /33,3 (tedy jen 66,6%efektivity šermíře)
JO: 80 /13,3 (tedy jen 29,5% efektivity kopiníka)
LO: 180 /30 (tedy jen 60% efektivity šermíře)

Těžká kavalerie je tedy jak vidno opravdu zvláštní jednotka. Abych ji ale nekrivdili, nutno uvést velice zajímavé číslo: 11 - to je totiž její rychlost.
 

DeletedUser

Hosť
Po skoro dvou a půl letech hraní si troufám tvrdit, že TK je velmi zajímavá jednotka a její užití je i v útoku. Jen se musí vědět kdy, jak a proč. Zažil jsem několik různých situací.

-----

- Např. dle umístění a aktivity okolí /malá aktivita/ a vlastního hráče /velká aktivita/ stavěl prakticky jen TK, kterou používal i jako obranu, kterou fofrem /díky její rychlosti/ nastohoval, když se někdo z okolí chtěl podívat do některých jeho vsí. A naopak, jinak ji užíval jako útočnou (spolu s beranidly). Výhoda byla jasná, všechny vesnice mohly okamžitě sloužit jako útočné a pokud (dokud) jej okolí neprokouklo a nestavělo prakticky jen kopiníky, tak jednobarevný útok byl účinnější než vyrovnaný, pokud jel proti vyrovnané obraně. Ale nejde to dělat donekonečna.

Nicméně, plná TK použitá s alespoň 213 beranidly jako útočná, dokáže pěkně zatopit. A pokud to máš ve všech vsích, tak můžeš použít vlastně více útočných než běžně. Sice, jejich účinnost není tak dobrá jako u klasické útočné, ale nahrazuješ to kvantitou.


----

- Další příklad. Lidé, kteří nebývali tak často, tak občas mixovali TK s LK do útočné. Aby, pokud budou napadeni a nebudou-li tady, aby útočné vsi nebyly až tak snadná kořist a přece jen trochu více pocuchaly cizí útočnou armádu která se tak nedala /se štěstím/ použít obratem třeba na čištění další útočné. Zároveň ovšem ta TK byla platnou útočnou jednotkou. Má, po přepočtu na sílu a selský dvůr, něco nad 75% efektivity jako LK. To je sice nevýhodné, ale ne tak extrémně, je-li jen jako doplněk s mixem LK.

A zároveň, obranné tím nemusí být částečně "rozposlané" do okolí do útočných. Brání se tam plnou silou a pokud ne ně nejde útok, tak je můžeš hned v plné síle poslat na podpory - nemusíš čekat až se nejprve stáhnou (tedy další nutnost být on-line za nějakou dobu).
 
Naposledy upravené moderátorom:
Stav
Uzavreté pre ďalšie odpovede.
Hore