Ako na to - návod by Miss.Foxova

Stav
Uzavreté pre ďalšie odpovede.

DeletedUser

Hosť
Milí hráči divokých kmeňov,

pripravila som pre Vás preklad jednej témy z anglických divokých kmeňov.

Je to návod od hráča menom Openeye a malo by to byť niečo ako učebnica pre hráčov, ktorý začínajú (samozrejme nie len pre nich).

Originál nájdete na tejto stránke :http://forum.tribalwars.net/showthread.php?t=44819&highlight=guide

Dúfam že sa Vám to bude páčiť, a využijete z toho maximum. Prajem príjemné čítanie.

PS: postupne to budem kompletizovať, tak poprosím trošku strpenia ;)
 

DeletedUser

Hosť
Aktivita
Najväčší kľúč k úspechu v tejto hre je AKTIVITA. Samozrejme patria sem aj iné aspekty, ale tie Vám nepomôžu pokiaľ nie ste on-line... :)

Pre jednotlivé rýchlosti svetov je potrebný rôzny minimálny čas, ktorý pri hre musíte stráviť. Napr.:

• Pre svet s rýchlosťou 1 je postačujúci minimálny počet prihlásení 1krát (1 hodina denne)
• Pre svet s rýchlosťou 1.5 sú to už 2 prihlásenia, to je 1- 2 hodiny
• Pre svet s rýchlosťou 2 sú to denne minimálne 3 prihlásenia, to je 2-3 hodiny.

Je samozrejmé, že uvedené časy sú závislé na okolnostiach, to znamená, že v niektorých dňoch keď ste pod útokmi si táto hra vyžaduje omnoho viac času ako v dni keď sa nič nedeje.
Samozrejme čas, ktorý touto hrou strávite závisí aj od počtu dedín, ktoré máte a od toho či používate prémiový účet, ktorý dokáže mnoho času pri „obriaďovaní “ dedín ušetriť.
Je nutné si uvedomiť, že ak Vás táto hra „dostane“ veľa času, ktorý tu strávite bude na úkor spánku a to hlavne počas plánovaných útokov, vďaka ktorým budete v noci často nastavovať budík :) . Nezabudnite, že všetko čo v tejto hre dosiahnete, záleží hlavne na tom ako často sa jej venujete, aj keď existuje zástup (samozrejme u ľudí, ktorým veríte) nikdy to nebude také, ako keby ste sa tomu venovali sami.


Preto je vhodné pred tým ako nejaký svet začnete hrať, zvoliť si taký, ktorý Vám bude svojou rýchlosťou čo najviac vyhovovať. Samozrejme dôležité je zohľadniť pri výbere aj jednotky/nastavenia ktoré Vám vyhovujú. Snáď najdôležitejšie je NEHRAŤ VEĽA SVETOV NARAZ, pretože, nie každý novo otvorený svet musí byť vhodný práve pre Vás. Napríklad, svet ktorý už nejaký čas „beží“ môže byť pre Vás vhodnejší ako ten čo sa bude otvárať o čosi neskôr.
V skutočnosti, mnohokrát je ľahšie si vybudovať rozsiahli a úspešný účet na kraji sveta o čosi neskôr, ako na začiatku.

V každom svete robí veľa Vaše vystupovanie. Podľa vašich príspevkov si ostatní hráči robia obraz o Vás. Preto je lepšie ak nepoviete nič, ako keby ste mali „dráždiť“ svoje okolie alebo urážať ostatných hráčov. Je mnoho dobrých hráčov, o ktorých sa skoro ani nevie a to preto, že nedajú o sebe vedieť a nekomunikujú. Nie je to na škodu veci, ale nezabúdajme, že dobrá komunikácia a vystupovanie otvára mnoho dverí, ktoré by inak mohli zostať zatvorené (napríklad – nové kmene, noví priatelia). V ďalšom a neposlednom rade, komunikácia medzi ostatnými hráčmi Vám pomôže zostať v politickom dianí daného sveta, čo Vám môže pomôcť v budúcnosti pri rôznych sporoch a obsadzovaní nových území.
 

DeletedUser

Hosť
Ako začať budovať?

Ďalší potrebný bod, je zvoliť si stratégiu budovania a to nielen čo stavať, ale aj kedy stavať. Jednotlivé stratégie sa môžu líšiť, pretože sú založené na niekoľkých faktoroch ako stratégia hrania, čas kedy ste sa na daný svet zaregistrovali, to akých máte susedov, farmenie, aktivita, a niekoľko ďalších.

Keď začínate s Vašou prvou dedinou, Váš prvý cieľ je zvýšiť príjem surovín. Kým ste pod ochranou ( a aj Vaši susedia) máte na dosiahnutie tohto cieľa len dve možnosti a to:
1, všetky prostriedky použiť na upgrade jednotlivých budov na výrobu surovín
2, farmenie barbarských dedín ( na mape sú označené šedou farbou), čo si vyžaduje verbovanie jednotiek, aby ste mali s čím farmiť :)

Nanešťastie farmenie barbarských dedín nie je „tutovka“, môže ju farmiť aj niekto iný, alebo tam môžete stratiť určitý počet jednotiek.
Pri budovaní baní, je dôležité spolu s nimi budovať aj sklad. V prvej polovici ochrany sa nemusíte obťažovať s budovaním hradieb alebo skrýše, pretože Vás nikto nemôže napadnúť.

Ak máte vedľa seba opustenú dedinu (barbarku) je dobré, si skôr postaviť kasáreň, sochu – paladina, pár kopijníkov a začať s nimi farmiť danú barbarku. Nezabudnite, že to čo si prinesiete z farmenia, by malo pokryť minimálne to, čo vynaložíte na výrobu jednotiek potrebných na farmenie. Ak hráte na danom svete od začiatku a plánujete sfarmiť celé okolie, tak nebudujte viac ako 500 kopijnikov (ak ste začali neskôr nie viac ako 1000) pretože neskôr, ak chcete byť dobrý farmár, je treba začať čím skôr farmiť so sekerníkmi, najlepšie s ľahkou jazdou.

Ak sa blíži koniec Vašej začiatočníckej ochrany, mali by ste kvôli ochrane začať stavať opevnenie. Opevnenie zvýši Vašu základnú obranu a zlepší obrannú schopnosť Vašich obranných jednotiek. Opevnenie spôsobí útočiacemu hráčovi vždy nejaké škody.

Ako pokračujete v ďalšom budovaní dediny a raste, nezabudnite, že všetko čo robíte, musí byť v rovnováhe (budovanie, stavanie jednotiek), takže stavajte s rozumom. Ak nestíhate mínať naťažené suroviny, potrebujete upgreadovať napr. kasárne, stajne, hlavnú budovu. Pokiaľ na suroviny čakáte, je nutné upgreadovať bane, obchod a nie je na škodu, ak začnete častejšie farmiť :)

Poznámka: To pre mňa znamená v rovnováhe:
- Rovnováha v utrácaní a príjme , nie rovnováha v leveloch jednotlivých budov (to o koľko stupňov ste jednotlivé budovy vylepšili). Vy možno máte bane 15 úrovni, kasárne na 20 úrovni,hlavnú budovu na úrovni 10 alebo zverák voľný verš, alebo bane na 20 úrovni, kasárne na úrovni 5, ale úroveň hlavnej budovy je 15 . To všetko závisí od toho, aké máte na okolí farmy, akých máte susedov a samozrejme na Vašej aktivite. Neexistuje žiadne zaklínadlo zaklínadlo, žiaden vzorec pre výpočet úspechu v tejto hre. To ako začnete, veľakrát rozhodne o tom, ako sa hra bude v budúcnosti vyvíjať (napr.: či budete ramár, alebo farma :) )

Ako pokračujete v raste po tom ako máte šľachtica a začínate expandovať je pár prvidiel, ktoré by ste mali vedieť:

1) Skrýša sa stáva nepotrebná, preto ju nebudujte a radšej ju zbúrajte.

2) Hlavnú budovu nie je potrebné budovať nad level 20 (ak sa na to pozeráme z hľadiska toho, že ďalšie levely nám nič nové neprinesú – ako jednotky, nové budovy... , nie z hľadiska stavania, pretože čím vyšší level hlavnej budovy, tým sa ostatné jednotky skôr stavajú).

3) Nepotrebujete dielňu vystavať na maximum, level 5 je úplne postačujúci (samozrejme čím vyšší level tým rýchlejšie sa v nej budú stavať jednotky)

4) dedinu nemusíte mať vystavanú na maximum (12.154 bodov) . Vystavanie dediny záleží od hráča a najčastejšie pohybuje sa od 10.000 – do 12.154

5) „Cenu“ dediny neurčuje počet bodov, ale to koľko jednotiek je v nej – to znamená, koľko síl potrebujete na jej prebranie.

6) Bane, sedliacky dvor, kasárne a slad by mali byť bezpodmienečne vybudované na maximum.

Vašim cieľom pri budovaní dediny by mala byť snaha nájsť rovnováhu medzi bodmi, jednotkami a efektívnosťou.
Každá budova pridáva body a uberá miesto jednotkám. Preto je potrebné zvoliť si svoju stratégiu a podľa nej zahájiť výstavbu svojich dedín (napr. je mnoho stratégii, či už sú to čisto obranné dediny, v ktorých ak nebudete stavať katapulty a baranidlá, nemusíte budovať dielňu.)
 

DeletedUser

Hosť
Farmenie


Ak ste sa niekedy čudovali ako tí najlepší hráči majú také dobré štarty, odpoveď znie FARMENIE a to v čo najväčšej možnej miere. Pre úspešné farmenie je potrebná aktivita a útočné akcie. Vaším cieľom by v tomto prípade malo byť rozrastať sa nielen pomocou Vašich vlastných zdrojov, ale aj pomocou zdrojov, ktoré získate farmením. Princípom je získať a použiť toľko surovín, koľko môžete a to čo najrýchlejšie. Získať suroviny čo najefektívnejšie, nie vždy znamená budovať bane. Niekedy je lepšie ukradnúť ich susedom :).

Takže:
Farma - zdroje – jednotky – viac zdrojov – viac jednotiek – viac fariem – ešte viac zdrojov – ešte viac jednotiek a VÍŤAZTVO :D

Ako na to s ľahkou jazdou ? (ďalej už len LJ)

Ak ste aktívni, tak tento odsek patrí práve Vám. Ak sa tejto hre venujete len sporadicky zvoľte radšej pomalšie jednotky ako LJ. Ako už iste viete LJ je najlepšia jednotka na farmenie. Táto jednotka je rýchla a má veľkú nosnosť vzhľadom na to koľko zaberú obyvateľstva. LJ je taktiež výborná útočná jednotka, ktorá Vám poskytne veľkú výhodu ak má Váš nepriateľ vyrobených len pár šermiarov a paladina.
Ak sa Vám táto stratégia zapáčila, tu je pár najzákladnejších pravidiel:
V prvom rade sa zamerajte na kopijníkov (samozrejme až po paladinovi). Potrebujete aktívne farmiť svoje okolie (a kopije sú v úplných začiatkoch najlepšie, pre svoju nosnosť a relatívne rýchlu výrobu). Taktiež potrebujete vybudovať svoje bane na level 9-10. Po tomto všetkom je čas zamerať sa na to, aby ste boli schopní postavať stajne. To znamená že potrebujete:

• Hlavnú budovu na úrovni 10
• Kasárne na úrovni 5
• Kováčsku dielňu na úrovni 5

Po vybudovaní stajne, ju vystavajte rovno na stupeň 3 (vynechajte vyskúmanie jednotky Špeh), vyskúmajte ľahkú jazdu, a začnite ju vyrábať. (samozrejme, počas tohto „procesu“ môžete dať vyskúmať aj sekerníkov a lukostrelcov :D )
 
Naposledy upravené moderátorom:

DeletedUser

Hosť
Obranná stratégia


Sú štyri hlavné spôsoby bránenia sa, a ak chceš byť naozaj dobrý hráč, musíš ovládať všetky.

Prvý spôsob je „betónovanie“. Patrí k najzákladnejšej obrane, a je tiež najefektívnejšia. Ide o podporenie dedín, ktoré sú pod útokom v snahe zabiť armádu útočníka. Aj keď to vyzerá jednoducho, mnoho hráčov má v tomto spôsobe obrany medzery.

Ak sa rozhodnete použiť túto stratégiu obrany, mali by ste sa brať do úvahy nasledovné:
-dedina musí mať úplne vybudované hradby
-dedinu by ste bránili s obrannými jednotkami, ktoré zaberajú populáciu minimálne 30 000.
-nebrániť dediny len pomocou ťažkej jazdy
-nebrániť pomocou útočných jednotiek
-ak sú dediny moc vzdialené, je táto forma obrany náročná

Cieľom tohto spôsobu obrany je dosiahnuť, aby mal útočník čo najväčšie straty a vy čo najmenšie. Je nutné si uvedomiť, že čím viac obranných jednotiek do danej dediny „napcháte“ tým menej strát na jednotkách utrpíte.

Druhý spôsob je „likvidácia útočiacich šľachticov“ . Táto metóda je veľmi náročná a vyžaduje si veľmi presné časovanie a plánovanie. Cieľom nie je zabiť všetko vojsko, ktoré ide na Vašu dedinu, ale vyhýbať sa „čistiacim útokom“, ako to je len možné a brániť sa len voči šľachticom, pretože tí mávajú zväčša malé doprovody, preto máte veľkú šancu že dedinu ubránite.
Patrí medzi nebezpečnejšie stratégie, ale výhodou je, že ak sa ju naučíte dobre ovládať, môže Vám získať nejaký čas, kým dorazia podpory.
Táto metóda si vyžaduje veľkú aktivitu, pretože ak tu nie ste neviete určiť, aké jednotky sa nachádzajú v daných útokoch. (ak ste on-line v čase, keď protivník na Vás posiela útoky, podľa trvania cesty ľahko zistíte, kedy o aký typ jednotky sa jedná)

Nasledujúca metóda obrany je protiútok. Pri tomto spôsobe obrany, nemôžete byť zameraný len na obranné jednotky. Plusom pri tejto forme obrany je , že útok sa buduje rýchlejšie ako obrana. Cieľom je ničiť nepriateľove útočne jednotky. (nazvime to aktívna obrana). Toto si vyžaduje aby ste vedeli, ktoré nepriateľove dediny sú obranné a ktoré sú útočné. Ak toto už viete, je treba na tie útočné dediny zaútočiť a zničiť vojská. Ak protivník na Vás útočí zvoľte iný postup a to tento: ak na Vás útočí, tým pádom viete, ktorá dedina je útočná. Viete koľko bude trvať návrat vojsk domov a útok vašich jednotiek musíte naplánovať tak, aby dorazili do protivníkovej dediny tesne po príchode jeho vojsk domov.
Tento spôsob obrany, je jeden z najlepších, čo sa týka ochromenia protivníka. Ak sa Vám protivník uhne, získate aspoň suroviny na obnovu. Ešte zopakujem, že ak sa rozhodnete pre tento spôsob obrany v prípade, že protivník na Vás už útočí je nutné načasovať útok čo najtesnejšie po príchode nepriateľových jednotiek domov.

Posledná metóda je najnezvyčajnejšia, ale jedna z najefektívnejších. Ide o „Znovuzabratie vašich dedín.“ Táto metóda spočíva v úmyselnom páde vašej dediny do nepriateľových rúk, poprípade ju ešte „predšľachtiť“, aby to mal protivník jednoduchšie. Je to jeden z tých nebezpečných manévrov. Je veľmi účinný hlavne v nemincových svetoch.
Cieľom je pripraviť nepriateľa o šľachtica, potom začať znova preberať jeho novú dedinu a končne ju dostať späť. Týmto vášho nepriateľa pripravíte o šľachticov, jednotky a suroviny. Ak sa Vám to podarí, tak ako to má byť, určite Váš protivník prehodnotí ďalší postup proti Vám. Nezabudnite, že ak tú dedinu dostanete späť, musíte vždy rátať s protiútokom.

Ak sa rozhodnete pre túto stratégiu, v tej dedine, by nemali byť žiadne Vaše jednotky, inak ich počas šľachtenia budete zbytočne strácať. Niekedy sa môže stať, že ak o danú dedinu prídete, klesnete v hodnotení, a to môže znížiť Vašu morálku, čo sa dá veľmi dobre využiť pri „boji z blízka“. Ak danú dedinu chcete späť, musíte tak urobiť čo najskôr, pretože ak ju protivník zabetónuje, z misie „návrat dediny pôvodnému majiteľovi“ sa môže stať boj s veternými mlynmi. Je nutné si uvedomiť, že časovanie je kľúč s úspešnosti, a to nie len pri tomto spôsove obrany.
 
Stav
Uzavreté pre ďalšie odpovede.
Hore