Oddanosti dediny z pohľadu obrancu, resp. z pohľadu dediny.
Základ je oddanosť 100 (tá sa nikdy nezobrazuje). Ak dojde k čiastočnému zníženiu oddanosti, aktuálna hodnota sa zobrazí v náhľade dediny.Pri zníženej oddanosti neni možné demolovať budovy - inak sa nižšia oddanosť (medzi 1-99) nijak navonok neprejavuje.
Oddanosť sa zdvhne sama od seba.Empiricky ovrené (ale neviem či je to len konvencia alebo priamo "zadrótované" pravidlo) sa oddanosť sveta dvíha každú hodinu o
rýchlosť sveta násobenú obecnou rýchlosťou jednotiek - k najdeniu v
konfiguračnom súbore (speed * unit_speed).
Obvykle to znamená, že sa oddanosť zdvíha o 1 bod/hodinu na svetoch s bežnou rýchlostou a o 2 body/hodinu na svetoch s dvojnásobnou rýchlosťou (tak, ako "rýchlosť" navonok chápu hráči).
---
Pokiaľ dojde k zníženiu oddanosti na 0 či menej, dedina prechádza pod nového "pána" ktorého predstavuje šľachtic. ktorý znížil oddanosť na 0 či menej.
v tu chvíľu nastane:
- šľachtic "zmizne"(usídli sa v pánskom dvore) a jednotky čo ho pri útoku doprevádzali ostávajú v dedine ako podpora.
- oddanosť nezostáva 0 či menej, ale nastaví sa na hodnotu
25.
- ak je nový šľachtic iného hráča než ktorému pôvodne patrila dedina, dedina prechádza pod nového hráča a všetky pôvodné jednotky mimo (na podpore) zmiznú (rozutekajú sa).
- ak je nový šľachtic rovnakého hráča ktorému pôvodne patrila dedina, dedina hráčovi ostáva, všetky pôvodné jednotky mimo (na podpore) nezmiznú. Napokon aj naďalej platia ostatné pravidlá že je "nový" šľachtic dosadený (zmizne), útočné jednotky ostávajú na podpore a oddanosť sa nastaví na 25.
(Vo výnimočných prípadoch v núdzi je toho možné využiť ako rýchle zvýčenie oddanosti ak bola niekde medzi 1-24)