Návod Šľachtici a oddanosť miest

Stav
Uzavreté pre ďalšie odpovede.

DeletedUser

Hosť
Každá dedina je loajálna svojemu pánovi.Do určitej miery.Výška loajality sa meria oddanosťou.Od 0 (koniec loajality,zabranie dediny) do 100 (úplná loajalita)

Oddanosť dediny sa dá znižovať len útokom v ktoroj je aj šľachtic.Oddanosť sa zvyšuje čakaním - každú hodinu sa oddanosť zvýši o určitú hodnotu (typicky o 1 bod pre bežne rýchly svet)

Neni iná možnosť ako hýbať s oddanosťou než útokom so šlachticm alebo čakaním.
 

DeletedUser

Hosť
Útok šľachticom, oddanosť z pohľadu útoku.


Každý útok v ktorom je aspoň jeden šľachtic zníži oddanosť náhodne o 20-35 bodov.

- odpozorované, náhodné číslo 20-35 má (rovnomerné rozdelenie) a neni na ničom závislé.

- na hodnotu zníženia oddanosti nemá vpliv počet šľachticov v jednom útoku.Sto šľachticov má rovnaký účinok ako jeden šľachtic , zníži pri jednom útoku vždy iba o 20-35./Preto nemá, až na skutočne výnimočné situácie - viď nižšie - zmysel posielať v jednom útoku viac ako jednoho šľachtica.

---

Pretože každý útok so šľachticom zníži oddanosť o 20-35 a plne loajálna dedina má oddanosť 100, vyplíva z toho, že je pre okamžité zabranie (zníženie pod 0) je potreba poslať vláčik šľachticov (tzv. noble train). To je niekoľko tesne po sebe idúcich útokov, v každom šľachtic (+ armáda na jeho stráženie).Z pohľadu pravdepodobnosti má zmysel poslať 3-5 šľachticov za sebou.Pričom obvykle stačia 4, s istotou 5.

---

Úmrtie šľachtica / šľachticov behom útoku: Pri útoku šľachticom platia pre jeho smrť trochu iné podmienky ako pro ostatných jednotkách.

- ak ide s armádou jeden šľachtic, zomrie, pokiaľ pri útoku zomrie aspoň polovica peších jednotiek (pechoty) utočnej armády.

- ak idú s armádou dvaja šľachtici , jeden zomrie ak zomrie viac ako štvrtina pechoty.Obaja zomrú ak zomrie viac ako 75% pechoty.

- pre ešte viac šľachticov v jednom útoku to má podobný trend.Viď simulátor.


Preto neni úplný nezmysel posielať viac šľachticov v jednom útoku.Ale robí sa to skutočne len výnimočne.Obvykle sa použije najprv tzv. čistiaci útok (bez šľachtica) ktorý dedinu zbaví jednotiek a za ním hneď nasleduje vláčik (s jedným šľachticom v každom útoku).
 
Naposledy upravené moderátorom:

DeletedUser

Hosť
Oddanosti dediny z pohľadu obrancu, resp. z pohľadu dediny.

Základ je oddanosť 100 (tá sa nikdy nezobrazuje). Ak dojde k čiastočnému zníženiu oddanosti, aktuálna hodnota sa zobrazí v náhľade dediny.Pri zníženej oddanosti neni možné demolovať budovy - inak sa nižšia oddanosť (medzi 1-99) nijak navonok neprejavuje.

Oddanosť sa zdvhne sama od seba.Empiricky ovrené (ale neviem či je to len konvencia alebo priamo "zadrótované" pravidlo) sa oddanosť sveta dvíha každú hodinu o rýchlosť sveta násobenú obecnou rýchlosťou jednotiek - k najdeniu v konfiguračnom súbore (speed * unit_speed). Obvykle to znamená, že sa oddanosť zdvíha o 1 bod/hodinu na svetoch s bežnou rýchlostou a o 2 body/hodinu na svetoch s dvojnásobnou rýchlosťou (tak, ako "rýchlosť" navonok chápu hráči).

---

Pokiaľ dojde k zníženiu oddanosti na 0 či menej, dedina prechádza pod nového "pána" ktorého predstavuje šľachtic. ktorý znížil oddanosť na 0 či menej.
v tu chvíľu nastane:

- šľachtic "zmizne"(usídli sa v pánskom dvore) a jednotky čo ho pri útoku doprevádzali ostávajú v dedine ako podpora.

- oddanosť nezostáva 0 či menej, ale nastaví sa na hodnotu 25.

- ak je nový šľachtic iného hráča než ktorému pôvodne patrila dedina, dedina prechádza pod nového hráča a všetky pôvodné jednotky mimo (na podpore) zmiznú (rozutekajú sa).

- ak je nový šľachtic rovnakého hráča ktorému pôvodne patrila dedina, dedina hráčovi ostáva, všetky pôvodné jednotky mimo (na podpore) nezmiznú. Napokon aj naďalej platia ostatné pravidlá že je "nový" šľachtic dosadený (zmizne), útočné jednotky ostávajú na podpore a oddanosť sa nastaví na 25. (Vo výnimočných prípadoch v núdzi je toho možné využiť ako rýchle zvýčenie oddanosti ak bola niekde medzi 1-24)
 
Stav
Uzavreté pre ďalšie odpovede.
Hore